18 Aralık 2016 Pazar

FERİDE ÇİÇEKOĞLU - UÇURTMAYI VURMASINLAR


  Feride Çiçekoğlu - Uçurtmayı vurmasınlar


Kitap Adı: Uçurtmayı Vurmasınlar
Kitap Dili: Türkçe
Sayfa Sayısı: 102
 Kitap Yazarı: Feride Çiçekoğlu
Yayınevi: Can Yayınları

Merhabalar efendim  :)

Şimdi nereden nasıl başlasam bilemiyorum . Öncelikle kitap gayet akıcıydı ve nasıl olduğunu anlamadığım bir şekilde kendimi diğer sayfayı çevirirken buldum . Beni çeken ilk şey kitaptaki olayın gerçekten yaşanmış olması ve bir çocuğun her anı umutları ve masumluğuyla boyaması .





Bir çocuğun ağzından en yakın
arkadaşı olarak gördüğü özgürlüğüne kavuşmuş İnci'sine yazılan hayali mektuplarla anlatılıyordu kitap . Her küçücük şey o kadar anlamlanıyordu ki o küçüğün sözlerinde, o kadar çok anlam katıyordu ki bir bisküviye bile, şaşırırsınız.  Sanki inci benmişim de o mektuplar bana yazılıyormuş gibi hissettim. O kadar banaymış  gibi geldi ki bir sonraki mektubu okumak için sabırsızlandım. Masum bir çocuğun sade ama anlamaya çalıştığınızda içinizde ağırlaşan cümleleri, yüzümde hem bir buruk gülümseme hem buruk bir göz yaşarması bıraktı. Bu kitap hem yüzümü hem yüreğimi birbirinin tam zıttı olan duygulara boyadı. Bir ressam kalemiyle renk oyunları oynadı adeta yüreğimde . Demem o ki gayet güzel bir okuma oldu benim için . Sizde bir şans vermelisiniz dediklerimden 👊👯

Geleneği bozmayarak şuraya birde arka kapak tanıtım bültenini bırakayım ☺

1984 yılının bir Haziran öğle sonrası, demir kapı beni dışarı kapayıp Barış'ın çığlıkları içerde kaldığında, gün olup onun sesinin bunca çok insana ulaşacağı hiç aklıma gelmemişti. Barış'la ilgili anıları kağıda dökmeyi düşünmediğimden değil, kağıda dökülü sözün okuma alışkanlığı olan sınırlı kişiye bile çoğu kez iletilemediğini sezmemden. Beyazperde Barış'ın mırıl mırıl sesini yükseltiverince Uçurtmayı Vurmasınlar için yeni bir basım şansı doğdu. Ak kağıt üzerindeki kara yazılar herkese kendi düşlerini üretmenin ipucunu verdiklerinden midir nedir, resimlenmiş düşlerden daha renkli olabiliyorlar. Bir çocuğun gözlerinden duvarları kendi düşlerinde sorgulama olanağını daha fazla okura sunabilmek, filmin armağanı. Kitabın bu nedenle beyazperdeye gönül borcu var.



Sahi uçurtmaları neden vuruyorlar İnci? Onların suçu neydi? *sanırım en etkilendiğim cümle buydu ! 😔

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder